The 5-Second Trick For بیماری زونا از چیست

Wiki Article

سلام وقت بخیر من چن روزه قسمت بالاتنه بصورت پراکنده تاول زده وهمین طور زیاد میشه وتب و لرز هم دارم حالت خستگی و بدن درد هم دارم بنظرتون زونا ست؟؟

علائم بیماری زونا همیشه به سادگی موارد اشاره شده در بخش قبلی نیست. بلکه گاهی اوقات شاهد علائمی جدی در فرد درگیر با این بیماری هستیم که نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارد. موارد زیر جزء جدی‌ترین علائم بیماری زونا هستند:

افراد مسن مبتلا به بیماری‌های تضعیف‌کننده‌ای همچون سرطان

علاوه بر این برای جلوگیری از انتقال ویروس واریسلا به دیگران، توصیه می‌شود که فرد مبتلا، تا حد امکان زخم‌ها و ضایعات پوستی خود را بپوشاند.

هنوز به درستی مشخص نیست که چرا بیماری زونا فقط یک رشته عصبی خاص را درگیر می‌کند. اما برخی از عواملی که می‌تواند باعث تحریک و فعال شدن مجدد این ویروس شود، عبارتند از:

پس از بروز تاول ‌ها برای تسكین درد بهتر است به نكات زیر توجه كرد:

مرکز آمار ایران: سال تحصیلی گذشته ۹۳۰ هزار دانش‌آموز ترک تحصیل کردند

حمله مسکو؛« دوره سخت» در انتظار مهاجران کشورهای آسیای مرکزی

● تاول‌ها ممکن است روی پلک‌ها، پیشانی و گاهی نوک یا کنار بینی ظاهر شوند.

جلالی: گل محمدی گزینه اول هدایت تیم امید است اما موانعی وجود دارد

سورپرایز اشلی؛ با پیروزی بر هند شانس صعود تیم ملی فوتبال افغانستان در آسیا زنده شد

بیماری زونا اغلب افراد مسن را درگیر می‌کند. نیمی از افرادی که به زونا مبتلا می‌شوند ۶۰ سال یا بیشتر، سن دارند. با توجه به اینکه افراد مسن دستگاه ایمنی ضعیف‌تری دارند، خطر بروز عفونت زونا در این افراد بیشتر است.

با این حال، بثورات همیشه قرمز ظاهر نمی‌شوند. بسته به رنگ پوست، بثورات می‌توانند صورتی تیره، قهوه‌ای تیره یا ارغوانی به نظر برسند.

راه پیشگیری از زونا چیست و چطور افراد بالغ از آن در امان می‌مانند؟ بزرگسالانی که ۵۰ سال سن دارند یا مسن‌تر هستند نیز باید واکسن زونا را دریافت کنند که به آن در اصطلاح پزشکی جلوگیری از بیماری زونا «واکسن ایمن‌سازی واریسلا زوستر» گفته می‌شود.

Report this wiki page